Вие сте тук

Покана за предложения в рамките на Инициативата „Доброволци на ЕС за хуманитарна помощ“: Техническа помощ за изпращащите организации

вторник, 20 Януари, 2015 - 10:24
Тема: 

В Официалния вестник на ЕС от 20 януари е публикувана покана за представяне на предложения в рамките на Инициативата „Доброволци на ЕС за хуманитарна помощ“:Техническа помощ за изпращащите организации – Изграждане на капацитет за хуманитарна помощ на приемащите организации.

Регламентът на Европейския парламент и на Съвета за създаване на Европейския доброволчески корпус за хуманитарна помощ („Доброволци на ЕС за хуманитарна помощ“) създава рамка за съвместен принос от страна на европейски доброволци за подкрепа и допълване на операции за хуманитарна помощ в трети държави.

Целта на инициативата е осъществяване на принос за укрепване на капацитета на Съюза да предоставя основана на конкретни потребности хуманитарна помощ за запазването на човешки живот. Също така се цели да се предотврати и облекчи човешко страдание и запазването на човешкото достойнство, както и да се укрепи капацитета и устойчивостта на уязвимите или засегнати от бедствия общности в трети държави, по-специално чрез готовност при бедствия, намаляване на риска от бедствия и засилване на връзката между подпомагане, възстановяване и развитие. Наред с това инициативата има за цел да допринесе за повишаване и подобряване на капацитета на Съюза за предоставяне на хуманитарна помощ. Тази дейност се осъществява чрез постигане на по-голяма последователност и съгласуваност на доброволческата дейност в държавите-членки с цел подобряване на възможностите за гражданите на Съюза за участие в дейности и операции за хуманитарна помощ.

В тази рамка поканата ще осигури финансиране чрез подкрепа за действия, насочени към укрепването на капацитета на потенциалните приемащи организации да се подготвят и реагират на хуманитарни кризи. Освен това тя ще предоставя подкрепа за действия, насочени към укрепването на техническия капацитет на потенциалните изпращащи организации за участие в инициативата „Доброволци на ЕС за хуманитарна помощ“.

Целта на тази покана е да се укрепи капацитетът на изпращащите и приемащите организации, които имат намерение да участват в инициативата „Доброволци на ЕС за хуманитарна помощ“. Освен това се цели да се гарантира спазването на стандартите и процедурите по отношение на кандидатите за доброволци и доброволците на ЕС за хуманитарна помощ.

С поканата Европейската комисия очаква да постигне следните резултати:

  • укрепване на капацитета на до 100 изпращащи и приемащи организации в следните области:
  • управление на риска при бедствия, готовност и реагиране, както и установяване на връзка между помощта, възстановяването и развитието;
  • управление на доброволците в съответствие със стандартите и процедурите за управление на кандидатите за доброволци и доброволците на ЕС за хуманитарна помощ;
  • укрепване на местното доброволчество в трети държави;
  • капацитет за успешно сертифициране, включително административен капацитет;
  • инструменти и методи за оценка на потребностите на местно равнище;
  • изграждане на партньорства с цел разработване на съвместни проекти в рамките на инициативата „Доброволци на ЕС за хуманитарна помощ“;
  • комуникиране на принципите на Европейския съюз за хуманитарна помощ, договорени в рамките на Европейския консенсус относно хуманитарната помощ, и повишаване на степента на осведоменост и видимостта на хуманитарната помощ на Съюза.

Общият бюджет, предназначен за съфинансиране на проекти, възлиза на 6 948 000 EUR.

Максималният размер на безвъзмездните средства е 700 000 EUR. Искания за безвъзмездни средства до 100 000 EUR няма да бъдат разглеждани за финансиране. Агенцията очаква да финансира 20 предложения.

Допустими организации

Предложения за дейности както за техническа помощ, така и за изграждане на капацитет, трябва да бъдат подадени от:

  • неправителствени организации с нестопанска цел, създадени в съответствие със законодателството на държава-членка и чието седалище се намира на територията на Съюза;
  • публично-правни органи с граждански характер, чиято дейност се урежда от правото на държава-членка;
  • Международната федерация на националните дружества на Червения кръст и Червения полумесец.

Кандидатите (кандидат-организации координатори) трябва, към посочения краен срок за подаване на предложения, да имат най-малко пет години опит в дейности в сферата на хуманитарната помощ.

Допустими са само юридически лица, установени в държавите-членки на Европейския съюз.

Заявители, които желаят да попълнят и подадат електронен формуляр за заявление (eForm), трябва да използват https://eacea.ec.europa.eu/documents/eforms_en и да следват процедурата.

Електронният формуляр за заявление, надлежно попълнен, трябва да бъде подаден до 12:00 ч. (на обед, брюкселско време) на 1 април 2015 г. за първия краен срок и на 1 септември 2015 г. за втория краен срок.

Пълния текст на обявлението можете да видите и изтеглите оттук:        

Покана за представяне на предложения – EACEA 03/2015 – Инициатива „Доброволци на ЕС за хуманитарна помощ“: Техническа помощ за изпращащите организации – Изграждане на капацитет за хуманитарна помощ на приемащите организации (834.43 KB, PDF)

В Официалния вестник на ЕС от 28 февруари е публикувана следната поправка на текста на конкурса:

На страница 12

вместо:

„6.1.2.   Партньори и допустими партньорства

Организациите партньори трябва да бъдат:

  • неправителствени организации с нестопанска цел, или
  • публичноправни органи с граждански характер, или
  • Международната федерация на националните дружества на Червения кръст и Червения полумесец.“

да се чете:

„6.1.2.   Партньори и допустими партньорства

За техническа помощ организациите партньори трябва да бъдат:

  • неправителствени организации с нестопанска цел, създадени в съответствие със законодателството на държава членка и чието седалище се намира на територията на Съюза, или
  • публичноправни органи с граждански характер, или
  • Международната федерация на националните дружества на Червения кръст и Червения полумесец.
  • За изграждане на капацитет организациите партньори трябва да бъдат:
  • неправителствени организации с нестопанска цел, осъществяващи дейност или установени в трета държава съгласно действащото в тази държава законодателство, или
  • публичноправни органи с граждански характер, или
  • международни агенции и организации.“

На страница 13

вместо:

„б) Органи, установени в следните държави, могат да участват като партньори в проектите за изграждане на капацитет:

  • държавите членки на Европейския съюз;
  • трети държави, където се предоставя хуманитарна помощ. Списъкът на третите държави е достъпен на адрес: https://eacea.ec.europa.eu/eu-aid-volunteers/funding/
  • В проектите за изграждане на капацитет трябва да участват организация заявител и организации партньори от поне шест различни държави, от които:
  • най-малко трима партньори да са от трети държави,
  • всички партньори от държавите, участващи в програмата, трябва да са работили в областта на хуманитарната помощ в продължение на най-малко 5 години,
  • най-малко двама партньори от трети държави трябва да работят в областта на хуманитарната помощ,
  • най-малко един партньор от държавите, участващи в програмата, трябва да е работил в областта на управлението на доброволци в продължение на поне 5 години.“

да се чете:

„б) Органи, установени в следните държави, могат да участват като партньори в проектите за изграждане на капацитет:

  • държавите членки на Европейския съюз;
  • трети държави, където се предоставя хуманитарна помощ.
  • В проектите за изграждане на капацитет трябва да участват организация заявител и организации партньори от поне шест различни държави, от които:
  • най-малко трима партньори да са от трети държави, включително организацията заявител, и най-малко три трети държави,
  • всички партньори от държавите, участващи в програмата, трябва да са работили в областта на хуманитарната помощ в продължение на най-малко 5 години,
  • най-малко двама партньори от трети държави трябва да работят в областта на хуманитарната помощ,
  • най-малко един партньор от държавите, участващи в програмата, трябва да е работил в областта на управлението на доброволци в продължение на поне 5 години.“

 

ОСП: Говори науката

Платени публикации

pic

Регенеративното, или наричано още консервационно земеделие, използва по-систематичен и цялостен подход към земята, която се обработва, и прилага в обработката принципи, осигуряващи повишена продуктивност и биоразнообразие в дългосрочен план. В основата му стои доброто състояние и функциониране на почвите. Доброто състояние на почвата зависи от органичната материя, която включва всякаква жива материя като корени на растения, червеи, микроби.

pic

Международното общество за прецизно земеделие прие следната дефиниция за прецизно земеделие през 2019 г.: „Прецизно земеделие е управленска стратегия, която събира, обработва и анализира времеви, пространствени и индивидуални данни и ги съчетава с друга информация в подкрепа на управленски решения въз основа на изчисления на възможните промени. Резултатите са повишени ефикасност в употребата на ресурси, качество, продуктивност, доходност и устойчивост на селскостопанската продукция.“

pic

Формите на трудова заетост в сектор селско стопанство са три: самонаети (фермерите), наети (наемните работници) и семейна работна ръка. Тази заетост често се определя от анализаторите като непълна, допълнителна и неформална. Според данните на Агростатистиката в българското селско стопанство преобладава дела на самонаетите и семейните работници, а наетите са около 10% от всички работещи в земеделието.

pic

Интелигентните системи промениха изцяло традиционните методи на животновъдството като практика. Продуктивното и конкурентно животновъдство използва модерни технологии от рода на модели за машинно самообучение. Модерните технологии позволяват набиране на големи обеми от животновъдни данни, които могат да се използват за ежедневни морфологични, физиологични, фенологични и други свързани измервания.

pic

Селското стопанство е най-голямата индустрия в света и има много значимо въздействие върху околната среда. Много от неговите дейности причиняват замърсяване и деградация на почвите, водите и въздуха. То обаче може да играе и положителна роля, например чрез улавянето на парникови газове в почви и култури или намаляването на риска от наводнения, когато се прилагат определени земеделски практики. С разширяване на обхвата на тези практики въздействието се подобрява, но остава още много път, който трябва да се извърви.

pic

В подкаст "Какво прави науката за фермера?" можете да намерите информация по ключови теми в модерното селско стопанство, свързани с глобалните тенденции на развитие, политиката на ЕС в областта на земеделието и животновъдството и научните постижения, които променят облика на фермерската професия и на селските райони.