Вие сте тук

Дирекция „Сигурност“ обявява свободно работно място за поста директор

сряда, 20 Май, 2015 - 11:02
Тема: 

В Официалния вестник на ЕС от 20 май е публикувано обявление за свободно работно място за поста директор (степен AD 14) на Дирекция „Сигурност“ (DG HR.DS) в Брюксел.

Дирекция „Сигурност“ на Комисията е част от Генерална дирекция „Човешки ресурси и сигурност“. Дирекцията отговаря за политиката на институцията за вътрешна сигурност. Тази политика има за цел да гарантира, че всички места на дейност на Комисията, хората, материалната база и информацията са защитени по подходящ начин от рискове по отношение на сигурността и безопасността. Политиката за сигурност подпомага Комисията при осъществяването на нейните правомощия и изпълнението на институционалните и правните ѝ задължения. Това включва задължението ѝ за полагане на грижа за персонала. Тази политика допринася също така за непрекъснатостта на дейността. Амбицията в тази област през следващите години ще бъде да се запази и допълнително да се повиши качеството на работната среда, като същевременно се засили ефективната защита срещу нови заплахи в период на оскъдни ресурси.

В отговор на бързата глобализация и повишената сложност на заплахите за сигурността Комисията въвежда широк набор от засилени мерки за сигурност, за да се осигури ефективна защита на хората, информацията и материалната база през следващите години.

Предлаганата висша ръководна длъжност ще помогне да се отговори на тези предизвикателства, да се дооформи и засили политиката на Комисията за сигурността и да се гарантира ефективното ѝ прилагане.

Успешният кандидат ще отговаря за безопасността, сигурността и защитата на персонала, имуществото, дейностите и информацията на всички места на работа на Комисията. В това си качество той/тя ще управлява и ръководи разработването, прилагането и оценката на политиката на Комисията за сигурността, ще намира ефективни отговори на нововъзникващите заплахи, ще създаде полезни взаимодействия и ще установи ефективно сътрудничество с партньори от другите европейски институции и от националните служби за сигурност.

Директорът за сигурността управлява около 200 служители. Те са разпределени в 6 отдела в Брюксел и Люксембург. Тяхната дейност обхваща широк набор от въпроси, свързани със сигурността, като физическата защита на обектите на Комисията, включително управлението на договора за охрана на Комисията в Брюксел, по-специално чрез проверка на спазването на стандартите за сигурност в областта на сигурността на ИТ и на комуникациите, контраразузнаването и дейностите за борба с тероризма.

Освен това Дирекцията осигурява защита на членовете на Комисията и гостуващите високопоставени лица, непрестанно действащ механизъм за реакция, съвети в областта на сигурността на ИТ и на техническата сигурност, обучение по въпросите на сигурността за всички части на Комисията и служба за разследвания. За изпълнението на тези задачи тя работи в тясно сътрудничество с външни служби за сигурност в други институции на ЕС, държави-членки и международни организации.

И накрая, директорът за сигурността ръководи екипа, отговарящ за политиката за „здраве и безопасност на работното място“ за обектите в Брюксел и Люксембург. Това включва одитирането на системите за управление за внедряването на тази политика и за управлението на съответната програма за обучение.

Директорът отговаря за годишен бюджет в размер на около 6 милиона евро за дейностите в областта на сигурността и на 40 милиона евро за услуги за охрана в Брюксел. Дирекция „Сигурност“ управлява годишно приблизително 70 договора с частни дружества и стартира средно 12 големи процедури за възлагане на обществени поръчки на година.

За да бъде ефективен, директорът за сигурността трябва да е способен да установява и поддържа ефективни отношения с други служби за сигурност на национално и международно равнище, както и с други агенции за сигурност. Той трябва да работи в тясно сътрудничество с тях, включително да комуникира по въпросите на сигурността и да постигне най-високи стандарти за сигурност. Това представлява значително предизвикателство в областта на управлението и ръководството на високо равнище.

Избраният кандидат трябва да бъде изявен и динамичен професионалист, който да отговаря на следните критерии за подбор:

  • установена репутация в съответните аспекти на сигурността, особено в контекста на Европейския съюз, включително доказан успешен опит в управлението на високо равнище и лидерство в тази област;
  • разбиране на цялостната обстановка на сигурност и въпросите на сигурността и разбиране за това какво е необходимо за тяхното ефективно прилагане;
  • разбиране на регулаторните и политическите аспекти, свързани със сигурността и лидерски опит в тази област;
  • задълбочени познания относно институциите на ЕС, тяхното функциониране и взаимодействие; както и относно политиките и международните дейности на ЕС, които имат отношение към дейностите на дирекцията;
  • способност за създаване и поддържане на ефективни и надеждни отношения и сътрудничество в областта на сигурността с институциите на ЕС, международни, национални и местни органи, международни организации на подходящото и най-високо ниво;
  • опит в управлението на бюджетни, финансови и човешки ресурси в национален, европейски и/или международен контекст;
  • способност да предостави ясна стратегическа визия за ролята и бъдещето на дирекцията;
  • умение да ръководи и мотивира голям екип в европейска, мултикултурна и многоезична среда;
  • отлични умения за писмена и устна комуникация, да е способен да взаимодейства ефективно и убедително с обществеността, както и с вътрешните и външните заинтересовани страни.

Избраният кандидат следва да притежава или да е в състояние да получи валидно удостоверение за разрешение за достъп (TOP SECRET) от своя национален орган за сигурност (персоналното разрешение за достъп е административно решение след приключване на проучване за сигурност, провеждано от компетентния национален орган по сигурността на заинтересованото лице в съответствие с приложимите законови и подзаконови актове в областта на националната сигурност. С него се удостоверява, че на определено физическо лице може да се позволи достъп до класифицирана информация до определено ниво. Трябва да се отбележи, че процедурата за получаване на разрешение за достъп до класифицирана информация може да бъде започната по искане на работодателя, а не от отделните кандидати).

Назначаването на длъжността се извършва само при условие че избраният кандидат е получил валидно удостоверение за разрешение за достъп.

Критерии за допустимост

Кандидатите ще бъдат допуснати до етапа на подбор въз основа на следните формални критерии, на които трябва да отговарят към крайния срок за подаване на кандидатурите:

  • Гражданство: кандидатите трябва да са граждани на държава-членка на Европейския съюз;
  • Университетска степен или диплома: кандидатите трябва да имат образователна степен, която съответства на завършено университетско обучение, удостоверено с диплома, когато нормалната продължителност на университетското обучение е 4 или повече години
    • или образователна степен, която съответства на завършено университетско обучение, удостоверено с диплома, и подходящ професионален опит от поне една година, когато нормалната продължителност на университетското обучение е най-малко 3 години (този едногодишен професионален опит не може да бъде включен в изисквания по-долу професионален опит, придобит след получаване на дипломата);
  • Професионален опит: кандидатите трябва да имат най-малко 15 години опит след дипломирането си на ниво, за което се изискват гореспоменатите квалификации;
  • Управленски опит: най-малко 5 години от този професионален опит на висша ръководна длъжност в пряка връзка с област, свързана с предлагания пост;
  • Езикови умения: да владеят задълбочено един от официалните езици на Европейския съюз и да владеят на добро ниво още един от тези официални езици;
  • Възрастова граница: да не са достигнали възрастта за пенсиониране, която за длъжностните лица на Европейския съюз е определена като края на месеца, в който лицето навършва 66 години.

Преди да встъпят в длъжност от кандидатите се изисква да декларират ангажимента си да действат независимо в полза на обществения интерес. Те трябва да декларират всички интереси, които биха могли да се разглеждат като накърняващи независимостта им.

Европейската комисия ще избере и назначи директора съгласно процедурите си за подбор и наемане на служители (вж. също Compilation Document on Senior Officials Policy (PDF)).

Кандидатите, които бъдат поканени на събеседване с Консултативния комитет по назначенията (ККН) към Европейската комисия ще бъдат оценени преди това с помощта на тестове по модела „център за оценяване“. Те ще бъдат проведени от външни консултанти за подбор на персонал.

По практически съображения и за да може процедурата за подбор да приключи възможно най-бързо, което е в интерес както на кандидатите, така и на институцията, процедурата за подбор ще се проведе единствено на английски и/или френски език.

За заплатата и условията на работа се прилагат разпоредбите на Правилника за длъжностните лица на Европейския съюз за степен AD 4. Кандидатите следва да обърнат внимание, че съгласно Правилника за длъжностните лица всички нови служители трябва да преминат успешно изпитателен срок от девет месеца.

Мястото на работа на директора е Брюксел.

Преди да подадете кандидатурата си, трябва внимателно да проверите дали отговаряте на всички критерии за допустимост („Изисквания към кандидатите“), по-специално на изискванията относно вида диплома и професионален опит. Неизпълнението на изискванията за допустимост води до автоматично изключване от процедурата за подбор.

Ако желаете да кандидатствате, трябва да се регистрирате в интернет на следния уебсайт:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

и да следвате указанията за различните етапи на процедурата.

Трябва да имате валиден адрес на електронна поща. Този адрес ще бъде използван за идентифициране на Вашата регистрация и на него ще получите информация за резултата от процедурата. Ето защо трябва да уведомите Комисията за всяка промяна на адреса на електронната Ви поща.

За да попълните своята кандидатура, трябва да заредите автобиографията си във формат PDF и да попълните онлайн мотивационно писмо (максимум 8 000 знака). Автобиографията и мотивационното писмо трябва да бъдат написани на английски, френски или немски език.

След приключване на онлайн регистрацията на екрана ще получите регистрационен номер, който трябва да запишете и да запомните – това ще бъде референтният Ви номер по всички въпроси, свързани с Вашата кандидатура.

Когато получите този номер, процесът на регистрация е приключил – това е потвърждение, че данните, които сте попълнили, са регистрирани.

Ако не получите номер, Вашата кандидатурата не е регистрирана!

Моля, обърнете внимание, че не е възможно да следите онлайн хода на своята кандидатура. Назначаващата генерална дирекция ще се свърже директно с Вас във връзка със състоянието на Вашата кандидатура.

Ако имате увреждане, което не Ви позволява да се регистрирате онлайн, може да изпратите своята кандидатура (автобиография и мотивационно писмо) в печатен вид с препоръчано писмо на следния адрес:

European Commission,
Directorate-General for Human Resources and Security,
Unit for Executive Staff and CCA Secretariat,
COM/2015/10359,
SC11 8/59,
1049 Bruxelles/Brussel,
BELGIQUE/BELGIË

като ясно посочите като референция: Обява за свободно работно място за поста директор в DG HR.DS, COM/2015/10359, и с дата на пощенското клеймо не по-късна от крайния срок за регистрация. Всяка по-нататъшна кореспонденция между Европейската комисия и Вас ще се осъществява по пощата. В такъв случай към кандидатурата трябва да бъде приложено удостоверение за увреждането, издадено от съответния компетентен орган. На отделен лист трябва също да посочите специалните условия, които според Вас ще бъдат необходими за улесняване на участието Ви в подбора.

За повече информация и/или при евентуални технически проблеми моля, изпратете електронно писмо на адрес:

HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Крайният срок за регистрация е 18 юни 2015 г. в 12:00 ч. на обяд брюкселско време, след което онлайн регистрациите вече няма да бъдат възможни.

Ваша е отговорността да попълните онлайн регистрацията в срок. Настоятелно Ви съветваме да не изчаквате до последните дни, за да кандидатствате – натоварен интернет трафик или проблем с интернет връзката може да доведе до прекъсване на онлайн регистрацията, преди да сте я завършили, поради което ще се наложи да повторите целия процес отначало. След като срокът за подаване на регистрациите изтече, няма да имате повече възможност да въвеждате данни. Закъснели регистрации няма да бъдат приемани.

На кандидатите се напомня, че работата на комисиите за подбор е поверителна. На кандидатите и на всеки друг действащ от тяхно име се забранява да осъществяват пряк или непряк контакт с членовете на тези комисии.

Комисията гарантира, че личните данни на кандидатите се обработват в съответствие с Регламент (ЕО) № 45/2001 на Европейския парламент и на Съвета от 18 декември 2000 г. относно защитата на лицата по отношение на обработката на лични данни от институции и органи на ЕС и за свободното движение на такива данни.

ОСП: Говори науката

Платени публикации

pic

Регенеративното, или наричано още консервационно земеделие, използва по-систематичен и цялостен подход към земята, която се обработва, и прилага в обработката принципи, осигуряващи повишена продуктивност и биоразнообразие в дългосрочен план. В основата му стои доброто състояние и функциониране на почвите. Доброто състояние на почвата зависи от органичната материя, която включва всякаква жива материя като корени на растения, червеи, микроби.

pic

Международното общество за прецизно земеделие прие следната дефиниция за прецизно земеделие през 2019 г.: „Прецизно земеделие е управленска стратегия, която събира, обработва и анализира времеви, пространствени и индивидуални данни и ги съчетава с друга информация в подкрепа на управленски решения въз основа на изчисления на възможните промени. Резултатите са повишени ефикасност в употребата на ресурси, качество, продуктивност, доходност и устойчивост на селскостопанската продукция.“

pic

Формите на трудова заетост в сектор селско стопанство са три: самонаети (фермерите), наети (наемните работници) и семейна работна ръка. Тази заетост често се определя от анализаторите като непълна, допълнителна и неформална. Според данните на Агростатистиката в българското селско стопанство преобладава дела на самонаетите и семейните работници, а наетите са около 10% от всички работещи в земеделието.

pic

Интелигентните системи промениха изцяло традиционните методи на животновъдството като практика. Продуктивното и конкурентно животновъдство използва модерни технологии от рода на модели за машинно самообучение. Модерните технологии позволяват набиране на големи обеми от животновъдни данни, които могат да се използват за ежедневни морфологични, физиологични, фенологични и други свързани измервания.

pic

Селското стопанство е най-голямата индустрия в света и има много значимо въздействие върху околната среда. Много от неговите дейности причиняват замърсяване и деградация на почвите, водите и въздуха. То обаче може да играе и положителна роля, например чрез улавянето на парникови газове в почви и култури или намаляването на риска от наводнения, когато се прилагат определени земеделски практики. С разширяване на обхвата на тези практики въздействието се подобрява, но остава още много път, който трябва да се извърви.

pic

В подкаст "Какво прави науката за фермера?" можете да намерите информация по ключови теми в модерното селско стопанство, свързани с глобалните тенденции на развитие, политиката на ЕС в областта на земеделието и животновъдството и научните постижения, които променят облика на фермерската професия и на селските райони.