Вие сте тук

Покана за представяне на предложения IX-2015/02 — „Отпускане на безвъзмездни средства за политически фондации на европейско равнище“

сряда, 18 Юни, 2014 - 12:09
Тема: 

В Официалния вестник на ЕС от 17 юни 2014 е публикувана покана за представяне на предложения IX-2015/02 — „Отпускане на безвъзмездни средства за политически фондации на европейско равнище“.

Съгласно член 10, параграф 4 от Договора за Европейския съюз политическите партии на европейско равнище допринасят за формирането на европейско политическо съзнание и за изразяването на волята на гражданите на Съюза. Освен това съгласно член 224 от Договора за функционирането на Европейския съюз Европейският парламент и Съветът, като действат в съответствие с обикновената законодателна процедура, определят чрез регламенти правилата за политическите партии на европейско равнище, посочени в член 10, параграф 4 от Договора за Европейския съюз, и в частност правилата за тяхното финансиране.

В Регламент (ЕО) № 2004/2003, във вида след преразглеждането му през 2007 г., се признава ролята на политическите фондации на европейско равнище, които в качеството си на организации, свързани с политическите партии на европейско равнище, „могат чрез дейността си да поддържат и подкрепят целите на политическите партии на европейско равнище, особено чрез принос за дебата по проблемите на европейската обществена политика и на процеса на европейска интеграция, включително чрез действието им като катализатори на нови идеи, анализи и политически алтернативи“. По-специално в регламента се предвижда отпускане на годишни безвъзмездни средства за оперативни разходи от страна на Европейския парламент за политическите фондации, които кандидатстват и които отговарят на условията, установени в този регламент.

В този контекст Парламентът публикува покана за представяне на предложения за отпускане безвъзмездни средства за политическите фондации на европейско равнище.

1.   Основен акт

Регламент (ЕО) № 2004/2003 на Европейския парламент и на Съвета от 4 ноември 2003 г. относно статута и финансирането на политическите партии на европейско равнище (1) (наричан по-долу „Регламент № 2004/2003“).

Решение на Бюрото на Европейския парламент от 29 март 2004 г. за определяне на процедурите по прилагане на Регламент (ЕО) № 2004/2003 (2) (наричано по-долу „Решение на Бюрото от 29 март 2004 г.“).

Регламент (ЕC, Eвратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно Финансовия регламент, приложим за общия бюджет на Съюза (3) (наричан по-долу „Финансов регламент“).

Делегиран регламент (ЕС) № 1268/2012 на Комисията от 29 октомври 2012 г. относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза (4) (наричани по-долу „Правила за прилагане“).

2.   Цел

Съгласно член 2 от Решението на Бюрото „Преди края на първото полугодие на годината, предхождаща годината, за която се искат безвъзмездни средства, Европейският парламент публикува покана за представяне на предложения за отпускането на безвъзмездни средства на партии и фондации.“

Настоящата покана за представяне на предложения се отнася към представянето на кандидатури за финансовата 2015 година, покриваща периода от 1 януари 2015 г. до 31 декември 2015 г. Целта на безвъзмездните средства е да се подпомогне годишната работна програма на бенефициента.

3.   Допустимост

Кандидатурите се допускат единствено ако са представени в писмена форма и на попълнен формуляр, даден в приложение 1 към гореспоменатото Решение на Бюрото от 29 март 2004 г., и са препратени до председателя на Европейския парламент преди крайния срок.

4.   Критерии и удостоверителни документи

4.1.   Критерии за допускане

За да може да се ползва от отпускането на безвъзмездни средства, съответната политическа фондация на европейско равнище трябва да отговаря на условията, установени в член 3, параграф 2 от Регламент (ЕО) № 2004/2003, т.е.:

а)

трябва да е свързана с една от политическите партии на европейско равнище, призната съгласно настоящия регламент, като това се удостоверява от съответната партия;

б)

трябва да е юридическо лице в държавата членка, в която се намира нейното седалище; това юридическо лице трябва да бъде отделен правен субект от политическата партия на европейско равнище, с която е свързана фондацията;

в)

трябва да спазва, по-специално в програмата и дейността си, принципите, на които се основава Европейският съюз, а именно принципите за свобода, демокрация, зачитане на основните човешки права и свободи и правова държава;

г)

не трябва да има за цел реализиране на печалба;

д)

трябва да има географски балансиран състав на управителния си орган.

Освен това тя трябва да отговаря на условията съгласно член 3, параграф 3 от Регламент (ЕО) № 2004/2003: „В рамките на настоящия регламент определянето на конкретните условия за връзките между всяка партия и фондация на европейско равнище е от тяхна компетентност, в съответствие с националното право, включително и на подходяща степен на самостоятелност в текущото управление, както и на управленските структури на политическата фондация на европейско равнище, от една страна, и на политическата партия на европейско равнище, с която фондацията е свързана, от друга страна.“

4.2.   Критерии за изключване

Кандидатите трябва също така да удостоверят, че не се намират в нито едно от обстоятелствата, описани в член 106, параграф 1 и член 107 от Финансовия регламент.

4.3.   Критерии за подбор

Кандидатите трябва да докажат, че притежават правните и финансови възможности, необходими, за да се реализира работната програма, установена в кандидатурата за финансиране, и че притежават техническите възможности и способностите за управление, необходими за успешното осъществяване на работната програма, за която те кандидатстват за отпускане на безвъзмездни средства.

4.4.   Критерии за възлагане

В съответствие с член 4, параграф 5 от Регламент (ЕО) № 2004/2003 наличните за финансовата 2015 година кредити се разпределят, както следва, сред политическите фондации, които са получили положително решение относно тяхната кандидатура за финансиране въз основа на критериите за допустимост, изключване и подбор:

а)

15 % се разпределят поравно;

б)

85 % се разпределят между тези, които са свързани с такива политически партии на европейско равнище, които имат избрани членове в Европейския парламент, пропорционално на броя на избраните членове.

4.5.   Удостоверителни документи

За целите на оценката на горепосочените критерии кандидатите са задължени да осигурят следните удостоверителни документи:

а)

придружително писмо в оригинал, посочващо размера на исканите безвъзмездни средства;

б)

надлежно попълнен и подписан формуляр за заявление от приложение 1 към Решение на Бюрото от 29 март 2004 г. (включително писмената клетвена декларация);

в)

устав на политическата фондация (5);

г)

официално удостоверение за регистрация (6);

д)

актуално доказателство за съществуването на политическата фондация;

е)

списък на директорите/членовете на управителния съвет (име и фамилия, гражданство, звание или функции в политическата фондация);

ж)

политическа програма на политическата фондация (7);

з)

изчерпателен финансов отчет за 2013 г., удостоверен от външен орган за одит (8);

и)

оперативен проектобюджет за съответния период (от 1 януари 2015 г. до 31 декември 2015 г.), указващ разходи, допустими за финансиране от бюджета на Съюза;

й)

описание на годишната работна програма;

к)

документи, удостоверяващи, че политическата фондация отговаря на условията, посочени в член 3, параграф 3 от Регламент (ЕО) № 2004/2003.

5.   Финансиране от бюджета на ЕС

Наличните за финансовата 2015 година кредити по статия 403 от бюджета на Парламента „Вноски за европейски политически фондации“ са изчислени на обща стойност 13 668 000 евро. Те подлежат на одобрение от бюджетния орган.

Максималната сума, която се изплаща на бенефициента от страна на Европейския парламент, не може да надвишава 85 % от допустимите оперативни разходи на политическите фондации на европейско равнище. Тежестта на доказване пада върху съответната политическа фондация.

Финансирането е под формата на безвъзмездни средства за оперативни разходи съгласно Финансовия регламент и Правилата за прилагане. Мерките, които се отнасят за изплащането на безвъзмездните средства, и задълженията по отношение на използването им ще бъдат определени в решение за отпускане на безвъзмездни средства, чийто образец е включен в приложение 2б към Решението на Бюрото от 29 март 2004 г.

6.   Процедура и краен срок за представяне на предложения

6.1.   Краен срок и подаване на кандидатурите

Крайната дата за подаване на кандидатурите е 30 септември 2014 г. Кандидатурите, изпратени след този срок, няма да бъдат взети под внимание.

Необходимо е кандидатурите:

а)

да бъдат представени под формата на заявление за отпускане на безвъзмездни средства (приложение 1 към Решението на Бюрото от 29 март 2004 г.);

б)

да бъдат задължително подписани от кандидата или от надлежно упълномощен от него представител;

в)

да бъдат изпратени в двоен плик; двата плика се запечатват. Допълнително към адреса на службата получател, съгласно поканата за представяне на предложения, вътрешният плик следва да бъде обозначен със следния надпис:

„APPEL À PROPOSITIONS — SUBVENTIONS 2015 AUX FONDATIONS POLITIQUES AU NIVEAU EUROPÉEN

À NE PAS OUVRIR PAR LE SERVICE DU COURRIER NI PAR AUCUNE PERSONNE NON HABILITÉE“

Ако се използват самозалепващи пликове, те трябва да бъдат запечатани с помощта на самозалепващи ленти, като изпращачът полага подписа си напречно на лентите. Подписът на подателя следва да съдържа не само саморъчен подпис, но и печат на организацията му.

Външният плик следва да съдържа адреса на подателя и да бъде адресиран до:

PARLEMENT EUROPÉEN

Service du courrier

KAD 00D008

2929 Luxembourg

Вътрешният плик следва да бъде адресиран до:

Président du Parlement européen

aux bons soins de Monsieur Roger Vanhaeren, Directeur général des finances

SCH 05B031

2929 Luxembourg

г)

да бъдат изпратени най-късно в деня на крайния срок, указан в поканата за представяне на кандидатури, било чрез препоръчано писмо, като за доказателство ще се счита пощенското клеймо, било чрез куриерска служба, при което доказателство е датата на предаване на пратката.

6.2.   Примерна процедура и график

Следната процедура и следните срокове се прилагат към отпускането на средства на политически фондации на европейско равнище:

а)

изпращане на кандидатурата до Европейския парламент (не по-късно от 30 септември 2014 г.);

б)

разглеждане и подбор от страна на службите на Европейския парламент. Единствено кандидатурите, счетени за допустими, ще бъдат разглеждани въз основа критериите за допустимост, изключване и подбор, посочени в поканата за представяне на предложения;

в)

приемане на решението за отпускане на безвъзмездни средства от Бюрото на Европейския парламент (по принцип не по-късно от 1 януари 2015 г. съгласно посоченото в член 4 от Решението на Бюрото от 29 март 2004 г.) и уведомяване на кандидатите;

г)

уведомяване относно решения за отпускане на безвъзмездни средства;

д)

изплащане на 80 % аванс (в срок от 15 дни след издаването на решението за отпускане на безвъзмездни средства).

6.3.   Допълнителна информация

Следните текстове са на разположение на уебсайта на Европейския парламент на следния адрес:

http://www.europarl.europa.eu/tenders/invitations.htm

а)

Регламент (ЕО) № 2004/2003;

б)

Решение на Бюрото от 29 март 2004 г.;

в)

формуляр за заявление за безвъзмездни средства (приложение 1 към Решението на Бюрото от 29 март 2004 г.).

Всички въпроси, свързани с настоящата покана за представяне на предложения с оглед отпускането на безвъзмездни средства, следва да бъдат изпратени по електронна поща, с позоваване на публикацията, на следния адрес: fin.part.fond.pol@europarl.europa.eu

6.4.   Обработка на лични данни

В съответствие с Регламент (ЕО) № 45/2001 на Европейския парламент и на Съвета (9) личните данни, съдържащи се в заявлението за финансиране и неговите приложения, ще бъдат разглеждани съгласно принципите на добросъвестност, законосъобразност и пропорционалност в съответствие с ясно формулираната и законна цел на този проект. За нуждите на разглеждането на заявлението и за целите на гарантирането на финансовите интереси на Общността личните данни могат да бъдат обработени от компетентните служби и органи на Европейския парламент и да бъдат предоставени на службите за вътрешен одит, на Европейската сметна палата, на Органа за разглеждане на финансови нередности или на Европейската служба за борба с измамите (OLAF).

Всяко заинтересовано лице може да се свърже с Европейския надзорен орган по защита на данните (edps@edps.europa.eu) с цел обжалване.


(1)  ОВ L 297, 15.11.2003 г., стр. 1.

(2)  ОВ C 155, 12.6.2004 г., стр. 1.

(3)  ОВ L 298, 26.10.2012 г., стр. 1.

(4)  ОВ L 362, 31.12.2012 г., стр. 1.

(5)  Или клетвена декларация, че не са били извършени промени във вече изпратените документи.

(6)  Или клетвена декларация, че не са били извършени промени във вече изпратените документи.

(7)  Или клетвена декларация, че не са били извършени промени във вече изпратените документи.

(8)  Освен ако заявителят не е регистриран през настоящата година.

(9)  ОВ L 8, 12.1.2001 г., стр. 1.


 

ОСП: Говори науката

Платени публикации

pic

Регенеративното, или наричано още консервационно земеделие, използва по-систематичен и цялостен подход към земята, която се обработва, и прилага в обработката принципи, осигуряващи повишена продуктивност и биоразнообразие в дългосрочен план. В основата му стои доброто състояние и функциониране на почвите. Доброто състояние на почвата зависи от органичната материя, която включва всякаква жива материя като корени на растения, червеи, микроби.

pic

Международното общество за прецизно земеделие прие следната дефиниция за прецизно земеделие през 2019 г.: „Прецизно земеделие е управленска стратегия, която събира, обработва и анализира времеви, пространствени и индивидуални данни и ги съчетава с друга информация в подкрепа на управленски решения въз основа на изчисления на възможните промени. Резултатите са повишени ефикасност в употребата на ресурси, качество, продуктивност, доходност и устойчивост на селскостопанската продукция.“

pic

Формите на трудова заетост в сектор селско стопанство са три: самонаети (фермерите), наети (наемните работници) и семейна работна ръка. Тази заетост често се определя от анализаторите като непълна, допълнителна и неформална. Според данните на Агростатистиката в българското селско стопанство преобладава дела на самонаетите и семейните работници, а наетите са около 10% от всички работещи в земеделието.

pic

Интелигентните системи промениха изцяло традиционните методи на животновъдството като практика. Продуктивното и конкурентно животновъдство използва модерни технологии от рода на модели за машинно самообучение. Модерните технологии позволяват набиране на големи обеми от животновъдни данни, които могат да се използват за ежедневни морфологични, физиологични, фенологични и други свързани измервания.

pic

Селското стопанство е най-голямата индустрия в света и има много значимо въздействие върху околната среда. Много от неговите дейности причиняват замърсяване и деградация на почвите, водите и въздуха. То обаче може да играе и положителна роля, например чрез улавянето на парникови газове в почви и култури или намаляването на риска от наводнения, когато се прилагат определени земеделски практики. С разширяване на обхвата на тези практики въздействието се подобрява, но остава още много път, който трябва да се извърви.

pic

В подкаст "Какво прави науката за фермера?" можете да намерите информация по ключови теми в модерното селско стопанство, свързани с глобалните тенденции на развитие, политиката на ЕС в областта на земеделието и животновъдството и научните постижения, които променят облика на фермерската професия и на селските райони.